Villa Kokkonen on avoinna pop-up -tyylisesti lauantaisin syyskuun loppuun saakka

Villa Kokkosessa koet säveltäjä Joonas Kokkosen työtilan sekä kodin kauniissa Tuusulanjärven maisemissa. Kuva: Järvenpään taidemuseo

Ainutlaatuinen taiteilijakoti Villa Kokkonen avautui kesäkauteen 2022 toukokuussa. Villa Kokkonen on avoinna pop-up -tyylisesti kesälauantaisin syyskuun loppuun saakka.

Alvar Aallon mestariteos Villa Kokkonen valmistui Tuusulanjärven länsirannalle vuonna 1969 säveltäjä ja akateemikko Joonas Kokkosen kodiksi ja Tuusulanjärven taiteilijayhteisön nuorimmaksi taloksi.

Kaikille avoimia yleisöopastuksia kesälauantaisin

Villa Kokkosessa järjestetään kaikille avoimia yleisöopastuksia lauantaisin klo 12 ja lisäksi talossa voi vierailla omatoimisesti klo 13–14 välisenä aikana.

Opastuksen aikana tutustutaan talon arkkitehtuuriin, sisustukseen ja taiteeseen sekä tutkitaan uniikkeja yksityiskohtia. Talon kiinteät kalusteet piirrettiin Aallon toimistossa ja talon huonekalut ovat Artekin valikoimasta. Talon esineet ja taideteokset kertovat tarinaa säveltäjästä, joka inspiroitui luonnosta, jatkoi sinfonikkona Sibeliuksen jalanjäljillä ja teki mittavan uran musiikkialan järjestöissä. Opastuksen kesto on noin 30 minuuttia. Oppaana toimii Järvenpään museopalveluiden henkilökunta.

Varaa paikka opastukselle etukäteen https://vello.fi/jarvenpaanmuseopalvelut/villa-kokkonen. Mukaan mahtuu 20 osallistujaa.

Talo soi

Villa Kokkosessa tullaan järjestämään kesän aikana konsertteja yhteistyössä Keskisen Uudenmaan Musiikkiopiston sekä kulttuuri- ja tapahtumapalveluiden kanssa. Lisäksi luvassa on Meidän Festivaalin konsertti heinäkuun lopussa. Näistä kerrotaan myöhemmin lisää verkkosivuilla.

Villa Kokkonen

Avoinna 2022
Lauantaisin 7.5.-24.9.
Huom! Ei opastusta juhannuksena 25.6.
Opastukset lauantaisin klo 12
Omatoiminen tutustuminen (ilman opastusta) klo 13-14

Huom! Kohteessa käy toistaiseksi maksutapana vain käteinen tai Museokortti.

Hinnasto
10 € / aikuiset 9 €/ eläkeläiset / Museokortti