Astu sisään Tuusulanjärven taiteilijayhteisön Aholaan ja Suvirantaan uusissa 3D-virtuaalinäyttelyissä

Suviranta on talviteloilla, mutt nyt pääset kohteeseen myös virtuaalisesti! Kuva: Aalto-yliopisto, Rakennetun ympäristön mittauksen ja mallinnuksen instituutti & 3D-studio

Järvenpään taidemuseon verkkosivuilla on julkaistu 3D-virtuaalinäyttelyt Aholasta ja Suvirannasta.
Nyt voit tutustua kulttuurihistoriallisesti arvokkaisiin kultakauden taiteilijakoteihin myös etänä, milloin haluat ja missä haluat. Aalto-yliopiston MeMo -instituutti on mitannut ja mallintanut Juhani Ahon ja Venny Soldan-Brofeldtin taiteilijakoti Aholan (1897) sekä Eero ja Saimi Järnefeltin ateljeekoti Suvirannan (1901). Järvenpään taidemuseo on kuratoinut kokonaisuuksista 3D-virtuaalinäyttelyt.

Ota mukava asento, astu sisään taiteilijoiden koteihin ja tutustu tarinoihin, joita ne kätkevät sisäänsä. 3D-virtuaalinäyttelyssä voit kiertää näyttelyn omaan tahtiin, joko koskettamalla lattiatasossa näkyviä avoimia ympyröitä tai osoittamalla hiirellä 3D-virtuaalinäyttelyn infomaatiokuvakkeita.

3D-virtuaalinäyttely on tuotettu yhteistyössä Järvenpään taidemuseon ja Aalto yliopiston rakennetun ympäristön mittauksen ja mallinnuksen instituutin (MeMo) & 3D-studion kanssa osana Uudenmaanliiton rahoittamaa UKKE029-hanketta. Taiteilijakodit ovat suljettuna talvikauden, mutta virtuaalinäyttelyt ovat avoinna vuoden ympäri.

Löydät näyttelyt osoitteesta:

/ahola

/suviranta

Lisätietoja:

Järvenpään museopalveluiden päällikkö, Jaana Tamminen jaana.tamminen@jarvenpaa.fi,
040 315 2837Aalto MeMo, tiedetuottaja Marika Ahlavuo, marika.ahlavuo@aalto.fi, 0505122509