Taiteilijakotien taikaa – koko päivän retki Tuusulanjärven taiteilijayhteisön jalanjäljillä

Koko päivän retkellä koet Eero Järnefeltin ja Venny Soldan-Brofeldtin taidetta Järvenpään taidemuseolla ja aistit taiteilijoiden kodit Aholan ja Suvirannan Tuusulanjärven rannalla. Irrottaudu arjen kiireistä ja uppoudu taiteen ja luonnon harmoniaan.

Klo 10 Järvenpään taidemuseo

Kirjastokatu 8, 04400 Järvenpää

Kuuntele tuulen suhinaa, anna jalkojesi juurtua maahan ja tunne vieno männyn tuoksu. Aistiopastus johdattelee Eero Järnefeltin ja Venny Soldan-Brofeldtin taiteeseen moniaistisesti ja sisältää loppurentoutuksen.

Klo 11 Lounas: Ravintola Huvila tai Järvenpää-talo

Huvilassa on vanhan puutalon ikiaikaisten hirsien tunnelmaa ja lounas sesongin raaka-aineista pöytiin tarjoiltuna. Vaihtoehtoisesti voit nauttia buffet-lounas museon naapurissa, tilavassa Järvenpää-talossa.

Klo 12.30 Ahola

Sibeliuksenväylä 57, 04400 Järvenpää

Nauti taiteilijakoti Aholasta uppoutuen hetkeksi järvimaiseman ja vanhojen puiden katveeseen. Taideluokassa kääritään hihat ja kokeillaan rennossa työpajassa mustekynää ja inspiroidutaan Juhani Ahon lastuista. Työpajan jälkeen vietetään mukava kahvihetki taideluokassa. Tutustu muihin Aholassa tarjolla oleviin työpahoihin täällä.

Klo 14 Suviranta

Suvirannankatu 5, 04400 Järvenpää

Taidemaalari Eero Järnefeltin ja hänen näyttelijäpuolisisonsa Saimi Järnefeltin kodikas puujugend-huvila huokuu historiaa ja taiteen lumoa, joka on säilynyt läpi vuosikymmenten. Suviranta kätkeytyy keskelle runsasta englantilaistyylistä puutarhaa ja taustalla siintää Tuusulanjärvi. Astu sisään huvilan lämpimään syliin ja anna historian ja taiteen tarinoiden viedä mukanaan.

Hinta : 75 € henkilö

Taiteilijakotien taikaa klo 10-15

Kesto 5 h
Ryhmäkoko 5-20
Hinta 75 € / henkilö
Maksutapa: laskutus
Varaukset: sähköpostitse taidemuseo@jarvenpaa.fi tai puhelimitse 040 315 3881

Kerrothan varauksen yhteydessä ryhmän koon ja toivomanne lounasvaihtoehdon. Tyhypaketti on varattava viimeistään 2 viikkoa ennen toivottua ajankohtaa ja peruttava viimeistään 24h ennen vierailua. Peruuttamattomista varauksista veloitetaan koko summa.

Huom! Paketti saatavina ti, to ja su klo 10-15 välisenä aikana tai aukioloaikojen ulkopuolella lisämaksusta.

Lisätietoa pakettiin kuuluvista ravintoloista

Ravintola Huvila