Tulossa taidemuseolle! Arkkitehtuuria ja musiikkia yhdistävä näyttely Villa Kokkosesta

Vaihtuvien näyttelyiden puolella rakennetaan uutta! Huhtikuussa avautuu kiehtova näyttely Sävelten arkkitehtuuria, Villa Kokkonen kotina.

Näyttelyssä astutaan sisään ainutlaatuiseen maailmaan, jossa musiikki ja arkkitehtuuri sulautuvat yhdeksi lumoavaksi tarinaksi. Alvar Aalto suunnitteli Villa Kokkosen taiteilijakodiksi ystävälleen, säveltäjä Joonas Kokkoselle 1967. Miten nämä kaksi akateemikkoa kohtasivat ja miten Villa Kokkonen sai alkunsa? Missä ensimmäinen luonnos taloa varten syntyi ja miten pöytäliina liittyy tähän kaikkeen?

Sävelten arkkitehtuuria, Villa Kokkonen kotina 7.4.–31.8. 2024

Vaikka vaihtuvien näyttelyiden puolella rakennetaan uutta, on museon kokoelmanäyttely normaalisti avoinna. Lämpimästi tervetuloa!

Eero Järnefelt ja Venny Soldan-Brofeldt -kokoelmanäyttely ke-su klo 10-17.